/framtida livsöden jag har lagt extra tankar på/

Gymnasieval är allt som snurrar i min skalle just nu. Förutom min one piece då. Den tänker jag mer på än vad jag tänker på mat. Det är mycket. Jag har tre livsöden att välja mellan. Eller jag har väl  mer än tre men dessa lät mest naaajs.
Livsöde 1: Gå naturvetenskap. Få en världs utbildning och kunna skryta lite extra om att man råpluggar matte hela eftermiddagarna på sin blogg. Bli som typ Sheldon i The Big Bang Theory. Väldigt fett.
Livsöde 2: Gå samhäll. Få en utbildning nästan lika världs som na och bli något inom ja samhälle. Ja detta är ju typ normalt så har ingen snitsig kommentar att fälla.
Livsöde 3: Chilla. Bo i vår källare. Alternativt vår koja under vårt minihus (uterummet alltså). Men jag har föreslagit för mamma att vi kan låta en uteliggare hyra det. Och då är det ju ockuperat och upptaget. Inte ha något jobb. Äta nudlar varje dag (enda jag har råd med) och sitta vid tumblr och kolla serier jag laddat ner olagligt hela dagarna. Låter aschill. Så kan man strunta i att äta nudlar i några dagar och spara ihop till ett paket oreos. Lite vardagslyx liksom! Då skulle jag...
Tänka ungefär såhär:



När det här är så sant:

Och varje dag intalar jag mig detta:
Okej alltså väljer jag mellan alternativ 1 och 2.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Msn/ mail: (bara jag kan se den)

Har du en blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0