/jag vill ha en egen norrlänning/värmlänning, som jag kan prata med/

alltså allvarligt talat jag älskar norrländska. och värmländska. sveriges vackraste dialekter. de flesta i norra delen av vårat avlånga land har vackra dialekter. vad beror det på? kyla? snö? bara för att jag föreställer mig toppen allra längst upp i vårt land att vara 3 meter snö belagt och invaderat av isbjörnar. typ det amerikaner osv tror om sverige.
här är en svensk nyan cat:
bra intryck omvärlden fått av oss: älgar, snö, mörkt, röda hus, ikea och knäckebröd. det är ju sverige i ett nötskal. nat. köttbullar ska det isf vara. inga knäckebröd liksom.
lite småsynd att den inte säger nyan utan det är en jävla keyboard pianoabbalåt eller va det är för cplåt.
peeeeerån. laaaleeeh. pirååågeer. dialekter <3

Kommentarer
Postat av: AMANDA ANDERSSON

MAJA DET ÄR JU ABBA!!! MAMMA MIA!!! daaah

2011-12-06 @ 20:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Msn/ mail: (bara jag kan se den)

Har du en blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0